Har du en lille eller mellemstor virksomhed og har brug for at få flere kunder? Så er der mange veje at gå. I “gamle dage” var det normalt at købe annoncer i aviser, på busser osv. Men i dag er det digital marketing der har taget over. Sociale medier og søgemaskinerne er afgørende for at fange kunderne, da de netop er mere og mere online.
Især Google har i gennem mange år nu været en afgørende kanal at udnytte i sit marketing mix. Både i form af SEO resultaterne og de betalte Google Ads. Brugerne på Google har ofte et behov som de skal have et svar på. Så at kunne tilbyde brugerne et så korrekt og godt svar som muligt, er altafgørende for at få fat i den potentielle kunde der søger.
Her er SEO, også kendt som søgemaskineoptimering en vigtig faktor, da mange af brugerne der søge stadig vælger et organisk resultat. Så at have gode placeringer på relevante søgeord her, er en stor faktor i at skabe trafik til hjemmesiden og dermed få potentielle kunder til at se hvad du tilbyder eller sælger.
Annoncer med Google Ads
De betalte annoncer på Google fylder mere og mere, da det jo er her Google tjener deres penge. Google Ads der tidligere hed Google Adwords, er de øverste resultater når du søger på Google. Her kan du let komme i gang, og du betaler her kun når en bruger eller mulig ny kunder klikker på din annonce og det er smart.